جهت مشاره تلفنی رایگان با وکیل اسدی با شماره زیر تماس بگیرید:

شکایت از دندانپزشک

چنانچه دندانپزشک در انجام هریک از خدمات درمانی و زیبایی به دلایل مختلف دچار قصور یا اشتباه شود در قبال رفتار و اعمال انجام شده مسئول است و بیمار می تواند با تنظیم شکایت و طی کردن روال قانونی از او شکایت کند.

قصور دندانپزشکی به طور کلی عدم انجام وظیفه قانونی و عدم  رعایت استانداردهای مراقبتی و پزشکی مورد تایید سازمان نظام پزشکی که دندانپزشک مکلف به انجام و رعایت آن ها است را در بر می گیرد. به زبان ساده  قصور دندانپزشک به معنای دست کشیدن از اقدام یا فعل لازم برای درمان متقاضی یا مشغول شدن به اقدام و فعلی ممنوع است که مورد تایید سازمان های نظارتی و قانونی نیست.

بر اساس قانون مجازات اسلامی تبصره ماده 336 قصور پزشکی تحت عناوینی مثل بی مبالاتی، بی احتیاطی، عدم مهارت و و عدم رعایت نظامات دولتی پذیرفته شده تعریف می شود. به عبارت دیگر اگر نتایج  درمانی که به وسیله پزشک برای متقاضی انجام شده است‌، بر خلاف چیزی باشد که بیمار خواستار آن بوده یا قبلاً بر اساس آن توافق شده  در صورت اثبات این امر از نظر قانونی دندانپزشک مقصر محسوب شده و طبق قانون مجازات می شود.

شکایت از دندانپزشک کامپوزیت

شکایت از دندانپزشکی کامپوزیت هم مثل بقیه شکایات پزشکی می باشد. کسانی که از دندانپزشکان کامپوزیت به دلیل عمل نکردن به تعهدات و انجام ندادن درسته روال کار شاکی باشند می توانند برای طرح شکایت به سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند.

البته باید توجه داشت که برای طرح شکایت از پزشکان کامپوزیت می توان به دادسرا یا کلانتری هم مراجعه نمود منتهی مراجعه به سازمان نظام پزشکی باعث کوتاه شدن روند اداری کار می گردد.

حتی از نظر قانونی طرح شکایت از دندانپزشکی کامپوزیت در معاونت درمانی وزارت بهداشت هم امکان پذیر است. اما از آنجاکه کارشناسان نظام پزشکی اغلب در سازمان نظام پزشکی مستقر هستند و امکان بررسی های علمی و عملی اینگونه شکایات در این سازمان میسر است لذا اگر  ابتداء طرح شکایت در دادسرا ها یا معاونت های حقوقی انجام شود برای رسیدگی به سازمان نظام پزشکی ارسال می شود.

پس طرح شکایت اولیه از دندانپزشکی کامپوزیت به دلیل عدم انجام تعهدات صورت گرفته بهتر است در سازمان نظام پزشکی انجام شود تا روند رسیدگی و بروکراسی اداری کوتاهتر شود.

برای طرح شکایت  از دندانپزشک کامپوزیت بیمار پس از مراجعه به سازمان نظام پزشکی باید اقدام به تنظیم شکایت کرده و علت شکایت و شرح درمان های انجام شده توسط پزشک معالج و عوارض ایجاد شده برای بیمار را در شکایت نامه درج نماید.

پس از طرح شکایت از دندانپزشکی کامپوزیت، پرونده ای  برای این موضوع در دادستانی سازمان نظام پزشکی گشوده می شود و دادستان مربوطه از گروه کارشناسان دادستانی تقاضای انجام کارشناسی بر روی دندانهای بیمار و تایید یا عدم تایید اظهارات اعلام شده در شکایت نامه را می کند.

در ادامه کارشناسان سازمان نظام پزشکی پس از بررسی پرونده، مصاحبه با بیمار و ملاقات با دندانپزشک مربوطه از او تقاضای تنظیم لایحه دفاعیه می کنند.

در نهایت پس از جمع بندی مطالب حاصل از جلسات در صورت مقصر بودن پزشک و عدم رضایت بیمار، با نظر کارشناسی میزان خسارت وارد شده تعیین شده و با اعلام کیفرخواست و  صدور رای، پرونده جهت پیگیری به اجرای احکام ارسال می شود.

همچنین باید توجه داشت که اگر شکایت بیمار بر موازین قانونی استوار نباشد یا ادعای بی موردی مطرح شده باشد و کارشناسان تشخیص دهند که تقصیری برگردن پزشکی نیست در این صورت دادستان قرار منع تعقیب برای دندانپزشک کامپوزیت مورد نظر را صادر می کند.

◁◁ مطلب پیشنهادی: وکیل قصور پزشکی

شکایت از دندانپزشک ایمپلنت

ایمپلنت یا کاشت دندان روشی است که به عنوان درمان در نظر گرفته می شود و هر گونه تورم، خونریزی خفیف و کبودی لثه بعد از انجام این ایمپلنت اگر به صورت خفیف و زود گذر باشد به عنوان عوارض شناخته شده و مشکل ساز  محسوب نمی شود و بیمار نمی تواند با استناد به آن در مراجع قضایی از دندانپزشک ایمپلنت شکایت کند.

اما اگر پس از انجام ایمپلنت به دلیل قصور دندانپزشک عوارضی برای بیمار ایجاد شود یا عوارض ایجاد شده بر خلاف معاینات و آزمایشات اولیه و پیش بینی های انجام شده باشد.

مثلاً اگر در معاینات اولیه بیمار به دلیل تراکم پایین استخوان فک نیاز به پیوند استخوان پیش از کاشته دندان  داشته باشد و این کار به دلیل سستی و اهمال انجام نشده باشد و و دندان پزشک مربوطه بدون برطرف کردن مشکل اولیه اقدام به کاشت دندان کرده باشد در آینده اگر مشکلی برای بیمار پیش بیاید می تواند نسبت به انجام شکایت از پزشک مربوطه اقدام کند.

از جمله مسائلی که بیمار پس از انجام ایمپلنت یا کاشت دندان می تواند با استناد به آن از پزشک مربوطه شکایت کند می توان به مواردی مانند عوارض پس از ایمپلنت برخلاف شاخص های پزشکی،  عفونت در محل کاشت دندان یا پس زدن پس از کاشت دندان یا ایمپلنت باشد.

در صورتی که بیمار پس از ایمپلنت یا کاشت دندان از شرایط آن راضی نباشد یا نتایجی برخلاف اصول پذیرفته شده پزشکی در دهان او ایجاد شده باشد.

اگر وکیل داشته باشد وکیل او و اگر وکیل نداشته باشد از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می تواند طرح شکایت کرده سپس برای تکمیل شکایت و کارشناسی دعوای مطرح شده به سازمان نظام پزشکی مراجعه کند.

پرونده هایی که برای قصور پزشکی یا نتایج نامطلوب پس از ایمپلنت یا  کاشت دندان در مراجع قضایی مطرح می‌شود باید از طریق سازمان نظام پزشکی یا دادسرای ویژه جرایم پزشکی برای رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری شود.

همچنین وکلایی که به صورت تخصصی در زمینه شکایت از دندانپزشک ایمپلنت فعالیت می کنند می توانند با اخذ وکالت از ناحیه بیمار کلیه مراحل طرح شکایت و سایر اقدامات لازم از آغاز تا انتهای پرونده را بدون حضور بیمار انجام دهند.

پس از طرح شکایت از دندانپزشک ایمپلنت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به وسیله بیمار یا وکیل او پرونده برای بررسی به سازمان نظام پزشکی منتقل می شود.

سپس کارشناسان این سازمان پس از مطالعه پرونده، معاینه بیمار، و خواندن گزارش پزشک نسبت به دعوای مطرح شده  اظهار نظر کرده و آن را برای نتیجه گیری به مراجع قضایی ارسال می کنند.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره تلفنی از وکیل پایه یک دادگستری تهران با شماره ۰۹۱۲۳۵۷۶۰۳۷ تماس حاصل فرمایید، با مشورت و راهنمایی وکیل زودتر به نتیجه خواهید رسید. 

علل شکایت از دندانپزشکان

علل شکایت از دندانپزشکان می تواند با توجه به شرایط و نوع درمان پزشکی که انجام شده است متفاوت باشد. در سالهای اخیر دندانپزشکی نسبت به سایر رشته های پزشکی با  آمار بالا و رو به رشدی از پرونده های شکایت به دلیل قصور و کوتاهی مواجه بوده است.

همانطور که گفته شد نحوه شکایت از دندانپزشک‌ با توجه به شرایط بیمار  و روش درمانی که برای او انجام شده است ممکن است متفاوت باشد.

از جمله علل رایج شکایت از پزشکان می‌توان به مواردی مانند اقدامات ناکافی پزشک قبل از شروع درمان یعنی عدم گرفتن شرح حال بیمار و عدم آگاهی رسانی به بیمار و اطرافیان او از عوارض احتمالی روش درمانی مورد نظر، عدم معاینه دقیق بیمار قبل از انجام درمان، عدم آگاهی بیمار از هزینه تمام شده روش درمانی، ماهیت دشوار ناشناخته بعضی از روش‌های درمانی مثل ارتودنسی، ایمپلنت و درمان‌های اورژانسی که به دلیل ناآگاهی بیمار احتمال شکایت را افزایش می دهد.

تهییج بیمار به شکایت به وسیله پزشکانی که پس از درمان اولیه او را معاینه می کنند. عدم شرایط استاندارد در مطب یا کلینیک در مانی به دلیل استفاده از پرسنل نا کارامد و نامنظم، توصیه و ترغیب بیماران به شکایت به وسیله شرکتهای بیمه یا مشاورین حقوقی برای گرفتن خسارت اشاره کرد.

شماره تلفن شکایت از دندانپزشکان تهران

بر اساس گفته مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، شماره تلفن شکایت از دندانپزشکان تهران سامانه 190 است، به شکلی که اپراتور های این مجموعه در صورت تماس تلفنی افراد شاکی از نقاط مختلف کشور به خصوص تهران می توانند شکایات و درخواست های مردمی در حوزه دندانپزشکی را برای رسیدگی و اعمال قانون ثبت نمایند.

مسئولین دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت معتقدند که محور حرکت نظام بهداشتی به خصوص حوزه دندانپزشکی باید به سمت ایجاد مدیریت واحد باشد و مدیران و روسای دانشگاههای علوم پزشکی و معاونان آنها امر نظارت بر دندانپزشکان و متخصصان را در اولویت قرار دهند و در نهایت برای نظارت کامل بر دندانپزشکان و جلوگیری از سستی و قصور آم ها در این بخش، سامانه 190 پاسخگویی به شکایات مردم طراحی و راه اندازی  شده است.

◁◁ مطلب پیشنهادی: دیه سیلی زدن

سامانه شکایت از دندانپزشک تهران

سامانه شکایت از دندانپزشکی تهران روش مناسب برای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24 می باشد. بر اساس تبصره ماده 336 قانون مجازات اسلامی که تحت عنوان بی مبالاتی، بی احتیاطی، عدم مهارت و عدم رعایت نظامات دولتی تعریف می شود و در معنای فراگیر تر، هر درمانی که برای متقاضی تجویز شود و نتایج درمان چیزی نباشد که متقاضی خواستار آن بوده است یا با تشخیص و پیش‌بینی اولیه پزشک مغایرت داشته باشد.

در این شرایط دندانپزشک مقصر است و این حق برای بیمار محفوظ است که در مراجع قضایی یا نظام پزشکی بر علیه پزشک مربوطه اقامه دعوا نمایند. در این شرایط بیمار برای اطلاع از شرایط و وضعیت خود می تواند با وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24 مشاوره نماید.

از ویژگی ها و مزایای مشاوره با سامانه حقوقی شکایت 24  می توان به مواردی مثل صرفه جویی در وقت و هزینه، رهایی از رفت‌وآمدهای متوالی و بروکراسی اداری، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن و حفظ حقوق موکل در روند رسیدگی به جرایم پزشکی اشاره کرد.

بهترین روش  برای از اطلاع از حق و حقوق قانونی بیمار قبل از تنظیم شکایت، برای کسانی که به دلیل قصور یا اهمال پزشکی دچار مشکل شده اند مراجعه به سامانه حقوقی شکایت 24 می باشد.

در جرایم پزشکی و دندانپزشکی گرفتن وکیل یا مشاوره با وکلاء با تجربه و کاردان می‌تواند کمک قابل توجهی  به افراد خواهان و شاکی جهت اطلاع از حق و حقوق قانونی آن ها نماید. سامانه حقوقی شکایت 24 به دلیل بهره مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص می تواند راهی میانبر برای پیگیری پرونده های جرائم دندانپزشکی باشد.

نمونه شکایت از دندانپزشک

همانطور که گفته شد هرگاه در اثر قصور یا اعمال دندانپزشک در انجام امور درمانی، بیمار دچار مشکل شود. می‌تواند با مراجعه به سامانه الکترونیکی قضایی اقدام به طرح شکایت کرده و از دندانپزشک مورد نظر به دلیل مشکلاتی که برای او پیش آمده است شکایت کند.

پس از طرح شکایت به وسیله بیمار و ارائه مستندات لازم، شکواییه طرح شده از طریق شورای حل اختلاف ویژه امور پزشکی واقع در سازمان نظام پزشکی، جهت بررسی و تشخیص قصور به کمیسیون پزشکی ارجاع می گردد تا پس از انجام بررسی‌های لازم و معاینه بیمار و شنیدن اظهارات پزشک مورد نظر در مورد قصور پزشکی اظهار نظر شده و رای صادر شود.

نمونه شکایت

معاون محترم دادستان تهران

مرجع محترم رسیدگی کننده

اینجانب ….. فرزند …… به شماره ملی …..

بر اساس شرح حال ذکر شده توسط موکل بنابر دلایلی که در ادامه می آید از آقای دکتر……. شماره نظام پزشکی……… شکایت دارم.

فریب موکل از طریق تبلیغات گسترده و بدون مجوز سازمان نظام پزشکی در فضای مجازی.

به استناد ماده قانون ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در رسانه های ارتباط جمعی داخلی و بین المللی و فضای مجازی

تعدد و تکرار جرم

ارائه کارت بدون اعتبار گارانتی و تضمین سه ساله خدمات به قصد فریب موکل

قصور پزشکی در انتخاب بیمار و روش انجام خدمات و همچنین وارد آوردن خسارت به موکل.

با توجه به مطالب بالا، از طرف موکل، درخواست ارجاع به کمیسیون پزشکی قانونی و پس از اثبات صدق عرایض تعقیب کیفری دندانپزشک بابت تبلیغات در فضای مجازی و همچنین پرداخت دیه متعلقه را دارم.

با احترام …….وکیل شاکی


سخن پایانی

نحوه شکایت از دندانپزشک و مراحل قانونی آن به این شکل است که اگر بیمار در جریان درمان دچار مشکل شود یا پس از اتمام دوره درمان به نتایج مطلوبی که قبل از آغاز درمان به او وعده داده شده است نرسد می تواند با اخذ وکیل یا بدون گرفتن وکیل به صورت شخصی با مراجع به مراکز الکترونیک قضایی نسبت به طرح شکایت از دندانپزشکی مربوطه اقدام نماید.

پس از تکمیل شکایت، پرونده خواهان به کمسیون پزشکی سازمان نظام پزشکی ارجاع داده می شود تا پس از بررسی پرونده، معاینه بیمار و خواندن گزارش پزشک مربوطه نسبت به وضعیت بیمار اعلام نظر گردد.

در این شرایط اگر قصور یا کم کاری پزشک روشن شود بر اساس قانون  برای پزشک مربوطه جریمه و  خسارت در نظر گرفته شده و به اجرای احکام ابلاغ می گردد.

مطالب مرتبط

31 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • فرشته حبیب
    26 مرداد 1402 11:48

    دکتر اقاجانی دندانپزشک دندان مرا کشیده اند ولی هنوز ریشه درون فکم را لمس میکنم و قسمتی را بیرون اوردم اما منشی ایشان جواب میدهند استخوان فک است! بدون معاینه و تخصص دندانپزشکی و بعد که اصرار میکنم وضعیت دندانم ناگوار است میگویند عکس بیاور و بعد که میگویم چه نوع عکسی؟ ایا دکتر نباید این توصیه ها را بکنند شما چکاره اید جواب میدهید گ؟ تازه میگویند روز شنبه رجوع کنید! یک ملیون تومان هم بابت کشیدن یک دندان پول گرفتند

    پاسخ
    • دکتر حسین مجیدزاده.
      7 آذر 1402 03:31

      گاهی در حین کشیدن دندان، مینای دندان در محل اتصال به بافتهای مجاور پولک پولک میشود، یا قطعاتی از استخوان که دندان در آن قرار داشته، و یا حتا خرده های دندان درون حفره ی پس از کشیدن دندان باقی میماند که امری ناگزیر است، و حتا بعد از کشیدن دندان در بهترین شرایط هم رخ میدهد. در مورد شما سرکار خانم اگر کشیدن دندانتان با جراحی بافت سخت همراه بوده مبلغ دریافتی گزافه نمیباشد. بهترین کاری که باید انجام دهید حفظ آرامش و صبر کردن برای خروج قطعات که در غالب موارد خود به خوذی خارج میشوند. در صورتی که قطعه ای بزرگ باشد آنگاه با مراجعه به دندانپزشک بخواهید که آن قطعه را برایتان در بیاورند.

      پاسخ
    • سلام دندان های مرا کامپوزیت کردند و گفتند ۱۲سال حداقل ماندگاری داره الان بعد از سه ماه داره مثل قبل میشه البته گفتند ۶ماه یکبار پالیش ولی به سه ماه نرسیده پالیش دوبار انجام دادم هنوز هم نیاز داره مشکل کجاست چیکار باید بکنم؟۲۲میلیون هم پول گرفتن

      پاسخ
      • علی رضا محمدی
        18 فروردین 1403 11:57

        دندان روکش کردم تقریبا ۲۵ روزه ،گاهی خوبخود هنگام غذا خوردن که نگم خیلی درد میگیره،بازبون میزنم بعش از داخل انگار قالبش بزرگتره داره فشار به لثه میاره یا شاید چسبش فاسد بوده بنظر شما چیکار میشه کرد ،پشیمون شدم که درمان کردم

        پاسخ
        • سلام عرض ادب مادر من رفته پیش دکتر برای ایمپلنت ودکتر داری سر کننده زیاد زده که باعث بالا رفتن فشار و درنهایت انتقال با اورژانس به بیمارستان شده خدا رحم کرد که اوردوز نکرده به گفته دکتر ها حالا باید چجوری من از دکتر بی مسئولیت شکایت کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

          پاسخ
  • صادق پدیدار
    3 مهر 1402 06:36

    درود.خرداد۱۴۰۱به دندانپزشک مراجعه کرده و بعد از معاینه و کارهای ابتداعی برای ایمپلنت فک بالا وپایین با دست خط خودش ابزارهای درمان را نوشته و جمعا تقاضای ۱۰۰میلیون کردندو راجب اقساط سوال کردم جواب داد بایدتمام پول پرداخت شود.چون باید از ابتدا تمام وسایل خریداری گردد.مرداد و شهریور ۱۰۰میلیون واریز شدو۲۷ مرداد۱۴۰۱ کارش را شروع کرد ۷ایمپلنت پایین و.۶ تا فک بالا نصب شدو۴فلز عمود پایین و۳ تا فک با نصب کردو از آذر که قیمت دلار سیر صعودی پیدا کرد از معالجه دست کشید و۲۵ اسفند تماس گرفته شد و بعد از مراجعه به مطب حسابداری گفت دکتر گفته بنده باید۱۶۵ میلیون دیگر پرداخت کنم!!!خوشبختانه دست نوشته دکتر را که منشی وارد پرونده من کرد از منشی گرفتم.از پرونده در زمان های مختلف عکس گرفتم.دست نوشته دکتر را به چند دندانپزشک مجرب و متخصص نشان دادم همه متفق القول گفتند که این دست نوشته معالجه تمام و کامل فک بالا و پایین است که در پرونده من هم در شرح معالجه دقیقا دست نوشته دکتر عینا کپی نوشتاری شده و هم در مبلغ معالجه پرونده هزینه ها ثبت شده و پولی که خود دکتر روبروی وسایل معالجه کاغذ دست نوشته خودش مبلغ زده در پرونده موجود است.گفتم شکایت می کنم تهدیداتی کرد!این دندانپزشک را چگونه باید بخاطر خیانت بشدت در کامل ترین شکلی که امکان دارد بعد ۱۴ ماه عذاب کشیدن تمامی حق و حقوقم می توانم دریافت کنم.البته ابتدا چه مقدار حق دارم؟من بازیگر هستم.کلاس بازیگری را تعطیل کردم.و قرار داد سریال الف تلویزیونی که بالاترین دستمزد را دارد از دست دادم.فشارهای روانی……..

    پاسخ
    • بجان خودت یه چیزی شبیح به داستان خودت برای من اتفاق افتاده که بعداز یکسال و نیم هنوزم انجام نداده و با کمال وقاحت میگه برو شکایت کن یا هر کاری دلت بخواد بکن الان یک ساله دارم دوندگی می‌کنم هرکی تو این نظام پزشکی یا معاونت درمان یه چیزی برای خودش میگه آخرشم ترسم از اینه که خودم باید قانونو اجرا کنم

      پاسخ
      • سلام به همه بزرگواران
        متأسفانه در زمانه امروز، بسیاری از پزشکان تصمیم گرفته اند تا در این حرفه مقدس، دلالی کنند تا طبابت! البته با احترام به تعداد معدودی از پزشکان متعهد و کار درست.
        2 سال است که برای درمان 5 تا دندان خودم و خانومم به 5 پزشک مختلف مراجعه کرده ایم. هر کدام به روشی، تلاش می کنند تا هزینه درمان را افزایش دهند. البته که فشارهای اقتصادی بی تأثیر نیستند. اما خداوکیلی وقتی پول خوب پرداخت میکنی، توقع درمان خوب رو هم داری. اما امان از درمان خوب و مناسب!
        عصب کشی میکنی، 2 ماه بعدش عصب عفونت میکنه! درمان ریشه میکنی، قاب میذاری، دوباره 3 ماه بعدش عفونت میکنه! بعد از 8 میلیون خرج برای فقط یک دندون، خیلی راحت میگن: این دیگه فایده نداره، درمان نمیشه، باید بکشیش و بعد ایمپلنتش کنی! 10 تومن بده درستش میکنم!!!
        هیچ جایی هم برای شنیدن صحبت شما و رسیدگی وجود نداره. برای خودم هم کامپوزیت نامرغوب استفاده کردند که باعث شد بعد از 3 ماه ، کلاً تخلیه بشه و همش توی حلقم بریزه!!!
        من هنوز دنبال یه دکتر خوب میگردم. از همونا که 10 سال قبل دندون عصب کشی یا پُر کردن، هنوزم دندون هیچیش نشده! پیدا کردم بهتون میگم. البته توی مشهد 🙂 سلامت باشید.

        پاسخ
        • دکتر وحید کریم زاده به اصطلاح دندانپزشک در محدوده ی شادآباد تهران
          بی سواد ترین و بی شخصیت ترین فردی که ممکنه توی زندگیتون ببینید همین ایشون و پرسنل ده نفری شون هستن، من برای پر کردن دندان پایی دخترم به آنجا مراجعه کردم، ایشان برای اینکه تمام سقف بیمه ما را استفاده کنن خودسرانه فلورایدتراپی به مبلغ دو میلیون و چهارصد هزار تومان انجام دادن و یک دندان آسیایی بالا که سالم بود را باز خودسرانه به مبلغ هفتصد هزار تومان پر کرد و بعد از اعلام نارضایتی ما، ایشان به طرز وحشیانه ای به من حمله کردن و با صدای خیلی بلند و عربده کشان گفت که همینه که هست برو شکایت کن
          واقعا این چه وضعیه؟ سقف بیمه ی دندان پزشکی دخترم رو که کامل استفاده کرد برای خودش هیچ، دندان پایین دخترم همچنان باز و خالی مانده

          پاسخ
    • باسلام جناب آقای پدیدار در مورد نوشته پزشک وتوافق مبلغ قرارداد که دراینجا قرارداد ایمیلت دندان است بله شما می‌توانید پیگیری قانونی کنید البته دندانپزشک نیزبدلیل عدم قصور و بی‌مبالاتی و حتی عدم تقصیر در نظام اقتصادی کشور می‌توانند درخواست تعدیل قرارداد بدلیل عدم انجام با مبلغ قبلی را نمایند
      درپایان بهتر این است که بادندانپزشکتان کنار آمده تا ضرر کامل مالی متوجه ایشان نباشد زیرا بالارفتن دلار و وضع بد اقتصادی تقصیر ایشان نیست پس بصورتی که ۵۰ و۵۰ باشد بایکدیگر کنار آمدن بهترین راه حل است

      پاسخ
  • مهدی انیکازی
    20 آبان 1402 20:40

    سلام ی سوالی داشتم من امروز مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ یکی از دندون هامو که دو تا کانال داشت عصب کشی کردم دکتر ازم دو میلیون و چهارصد تومان گرفت.ایا این مبلغ درسته یا دکتر تخلف کرده؟ لطفا زود جواب بدین

    پاسخ
  • سلام دندان های مرا کامپوزیت کردند و گفتند ۱۲سال حداقل ماندگاری داره الان بعد از سه ماه داره مثل قبل میشه البته گفتند ۶ماه یکبار پالیش ولی به سه ماه نرسیده پالیش دوبار انجام دادم هنوز هم نیاز داره مشکل کجاست چیکار باید بکنم؟۲۲میلیون هم پول گرفتن

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    پارسال دندونمو عصب کشی کردم
    که بعد تقریبا ۱۰ روز به دلیل درست عصب کشی نکردن دندون و درد شدید دوباره رفتم پیش دکتر مواد رو خارج کرد و دوباره عصب کشی کردند و البته روکش کردند الان بعد از یکسال کنار گوشه ی داخلی روکش کنده شده و‌دندون زیری کاملا مشخصه و سیاه شده و به شدت درد دارم. باید از کجا شروع کنم برای شکایت
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    پاسخ
  • ازراءیل
    10 دی 1402 15:50

    تا وقتی پزشکان بیسواد مجوز مطب می گیرند وضع ما همینه قانون هم هیچ کاری از دستش بر نمیاد آب از چشمه گل آلود است شکایت به کجا ببریم وکیلها هم شریک دزدند و رفیق قافله

    پاسخ
  • داودی
    14 دی 1402 08:26

    با سلام
    من از یه دندانپزشک کلاش که قبل از مراجعه روی قیمت کلی ایمپلت توافق کرده مراجعه کردم(18میل) ولی پس از مراجعه قیمت را 7 میل بیشتر اعلام کردن برای رسیدن به مطب ایشان تقریبا 4 ساعت در ترافیک بودم
    ایا برای ادب کردن و عدم تکرار برای بیمار بعدی امکان شکایت وجود دارد؟

    پاسخ
  • حمید هاشمی
    24 دی 1402 01:57

    سلام وقت بخیر ۳ماه پیش مراحل اولیه ایمپلنت انجام شد گفتن بهترین جنس ایمپلنت رو براتون کار گذاشتم و با ضمانته اما نه ضمانت نامه داده و نه خودم میتونم تشخیص بدم واقعا بهترین ایمپلنت رو کار کردن یا پایینترین کیفیت و بعد ۳ماه عکس انداختم و ایمپلنت ها ی فک بالا خیلی نامرتب گذاشته شده وچون درد خیلی داشتم عکس را به چند پزشک نشان دادم و گفتند که یکی از پیچ ها رو داخل سینوس گذاشته ولی بیشتر از این راهنمایی نکردن و دکترم هم میگه مشکلی نداره من کارمو درست انجام دادم میخواستم ببینم باید چکار کنم ومیشه ازش شکایت کنم بخاطر درست انجام ندادن میشه لطفا راهنمایی کنید سپاس

    پاسخ
  • حمید هاشمی
    24 دی 1402 01:59

    سلام وقت بخیر ۳ماه پیش مراحل اولیه ایمپلنت انجام شد گفتن بهترین جنس ایمپلنت رو براتون کار گذاشتم و با ضمانته اما نه ضمانت نامه داده و نه خودم میتونم تشخیص بدم واقعا بهترین ایمپلنت رو کار کردن یا پایینترین کیفیت و بعد ۳ماه عکس انداختم و ایمپلنت ها ی فک بالا خیلی نامرتب گذاشته شده وچون درد خیلی داشتم عکس را به چند پزشک نشان دادم و گفتند که یکی از پیچ ها رو داخل سینوس گذاشته ولی بیشتر از این راهنمایی نکردن و دکترم هم میگه مشکلی نداره من کارمو درست انجام دادم میخواستم ببینم باید چکار کنم ومیشه ازش شکایت کنم بخاطر درست انجام ندادن و ایا بعدا برام دچار مشکل میشه یاخیر میشه لطفا راهنمایی کنید و پاسخ بدین سپاس

    پاسخ
  • دندان پزشکی کاج بمن اعلام کرد کل هزینه مبلغ 7 ملیون و دویست هزار تومان میشه ولی از معرفی نامه ازم گرفت بابت ان ولی پس از کاشت اعلام کرد این مبلغ فقط برای پایه می باشد و من قبلا توافق کردم و این مطب کلاه برداری کرده

    پاسخ
  • م. آ ۴۰۲/۱۱/۱۱
    11 بهمن 1402 20:07

    سلام. من برای روکش دندان به دکتر مراجعه کردم که ایشان طی دو جلسه کارو انجام دادن
    و روکش رو چساندند وکل هزینه رو از بیمه تکمیلی کم کردند .من طی ده روز عذاب کشیدم
    چون هم بلند بود وهم حالت اریب رو به تو داشت ونوک تیز بودموقع جویدن غذا سر میخورد
    وکنارلبم زخم میشدوهم در حین غذا خوردن گیر غذایی داشت نه تنها نمی‌توانستم غذا رو خوب بجوم
    وهمه رو درسته قورت میدادم بلکه مجبور میشدم فوری بروم مسواک بزنم ونخ دندان استفاده کنم
    ولی بازم احساس میکردم غذا بین دندان ها مانده اما نمی‌توانستم پیداش کنم ، به دکتر مراجعه کردم
    چسب رو باز کرد و تکه بزرگی سبزی از لابلای دندانها بیرون آورد وگفت
    من که گفتم باید از نخ دندان سوپر فلاس استفاده کنی . درصورتی که نخ دندان برای پاک کردن عمودی بین دندان هاست واین فضا درعرض دندانهابود وراهی برای استفاده نخ نداشت وقتی بهش گفتم من ازاین کار راضی نیستم
    و ایرادش زیاده بدین خوب درستش کنن ناراحت شد ومنشی ایشان دندان رو داخل لیوان گذاشت داد دست من
    وگفت برو هرجا میخای بده درستش کنن و ما هزینه رو کنسل میکنیم من بهشون گفتم این درست نیست من کجا ببرمش…
    خلاصه چند جا رفتم یکی گفت این بلیچ هم ازدو نقطه گپ داره و هم با دندان پایین هماهنگ نیست ومن اسم پودری که لابراتوار استفاده کرده نمیدانم وفقط ناهماهنگیش رو برام درست کردومن باز رفتم دنبال کسی که بتواند برام درستش کنه ،موفق شدم به یکی بدم که برام اصلاحش کنه…
    خانم دکتر بامن تماس گرفت گفت دندان رو پس بیار من تو سطل اشغال بندازم برو بده از اول برات درست کنن
    گفتم مگه خودتان نگفتین برو بده هرجا میخای درستش کن گفت نه نمیشه حتما برش گردان تا بندازمش تو سطل اشغال والا دوباره هزینه رو تایید میکنم . گفتم خانم دکتر من دوباره هزینه کردم هرچه شد از مقدار پولی که قرار گذاشتیم کم کن . قبول نکرد .
    حالا تکلیف من بااین خانم دکتر که قصور در کارشان داشتن چیه لطفا راهنمایی بفرمایید. سپاسگزارم

    پاسخ
    • پیگیر شکایت بشید دونفر پیگیر بشن دیگه با گستاخی جواب نمی‌دهند به جای عذرخواهی طلبکارمیشند که هزینه دوباره بگیرند از دکتر سهمیه ای بیشتر از این نمیشه انتظار داشت خدا لعنتشون کنه باعث بانی اونایی را که قانون سهمیه را گذاشتند

      پاسخ
  • کریم گرشاسبی
    23 بهمن 1402 09:28

    اوایل سال1402 به مطب دندانپزشکی دکتر علیرضا صفرعلیزاده در شهرک اکباتان مراجعه کردم اوپی جی هم ارائه دادم وهر کاری که دستور دادند انجام دادم وتاکید کردم آقای دکتر من مرداد ماه عازم کانادا هستم پس لطفا خیلی دقت بفرمائید دندان خراب باقی نماند. سی میلیون تومان هم پرداختم وهرروز به ایشان اشاره می کردم اقای دکتر دندان بالا سمت راست من هنوز درد میکند ایشان یک خمیردندان ضد حساسیت به من دادند که حساسیت را برطرف میکند وتمام وقتی به ونکور کانادا رسیدم درست در داخل فرودگاه یکی از دندانهای اصلی بالا سمت راست که قبل جای دیگر ی پر شده بود شروع به ریزش مواد ودرد دندان کرد. چهار ماه مرا اسیر کرد. واتساپ دکتر را پیدا کردم وبشدت به وی اعتراض کردم وکلی جروبحث. به ایران بازگشتم ومستیما به مطب وی رفتم بعداز دیدن او پی جدید وقدیم گفتند من اصلا این دندان را درمان نکردم دندانهای بغلی را درمان کردم گفتم مگر دندانهای بغلی من مشکلی داشت مگر شما او پی جی را ندیدید مگر خودم بار ها وبارها عرض نکردم دندان بالای من درد می کند ودقیقا همان دندان خراب را نشان می دادم ولی تو بیشعور دقت نکردی وحداقل 100 میلیون تومان به من خسارت زدی. جالب اینکه در میدان ونک هم مطب دارد.حالا سوالم این است چرا این افرادنالایق با جان ووقت ومال مردم بازی می کنند. بفرمائید کجا باید پیگیری کنم راهنمائی کنید. درسال94 شخصا سفیر ایتالیا درتهران را به زانو درآوردم ومانع مصیبتهای مردم مسافر به ایتالیا شدم این بیشعور که عددی نیست.

    پاسخ
  • سلام متاسفانه منم برای ایمپلنت هر دو فکم گرفتار یه دکتر دروغگو و شیاد شدم که روز اول به من قول داد که خیلی خوب اینکارو برام انجام میده و الان بعد از گذشت یکسال و نیم تازه یادش افتاده که فک بالام تراکم استخوان کافی نداره و نمیتونه فک بالا رو انجام بده در صورتیکه قبل از شروع کار من عکس سه بعدی کامل از دوفکم گرفتم ولی الان با خونسردی میگه نمیشه. چرا نظارتی به کار این دندانپزشکان یا بهتره بگم این دلالان نمیشه؟ فقط بلدن پول بگیرن ولی اصلا تخصص ندارن و تازه طلبکار هم میشن از بیمار، منکه میرم شکایت میکنم چون گفته بود ضمانت میکنم کارمو خیالت راحت باشه حتی ضمانت نامه هم به من نداده، خنده داره اول کار چنان وعده و وعید میدن بعد که بیشتره پول رو میگیرن کلا بیخیال بیمار میشن

    پاسخ
  • سلام به همه بزرگواران
    متأسفانه در زمانه امروز، بسیاری از پزشکان تصمیم گرفته اند تا در این حرفه مقدس، دلالی کنند تا طبابت! البته با احترام به تعداد معدودی از پزشکان متعهد و کار درست.
    2 سال است که برای درمان 5 تا دندان خودم و خانومم به 5 پزشک مختلف مراجعه کرده ایم. هر کدام به روشی، تلاش می کنند تا هزینه درمان را افزایش دهند. البته که فشارهای اقتصادی بی تأثیر نیستند. اما خداوکیلی وقتی پول خوب پرداخت میکنی، توقع درمان خوب رو هم داری. اما امان از درمان خوب و مناسب!
    عصب کشی میکنی، 2 ماه بعدش عصب عفونت میکنه! درمان ریشه میکنی، قاب میذاری، دوباره 3 ماه بعدش عفونت میکنه! بعد از 8 میلیون خرج برای فقط یک دندون، خیلی راحت میگن: این دیگه فایده نداره، درمان نمیشه، باید بکشیش و بعد ایمپلنتش کنی! 10 تومن بده درستش میکنم!!!
    هیچ جایی هم برای شنیدن صحبت شما و رسیدگی وجود نداره. برای خودم هم کامپوزیت نامرغوب استفاده کردند که باعث شد بعد از 3 ماه ، کلاً تخلیه بشه و همش توی حلقم بریزه!!!
    من هنوز دنبال یه دکتر خوب میگردم. از همونا که 10 سال قبل دندون عصب کشی یا پُر کردن، هنوزم دندون هیچیش نشده! پیدا کردم بهتون میگم. البته توی مشهد 🙂 سلامت باشید.

    پاسخ
  • دوستانی که دندانپزشکی آلما رفتن برن شکایت کنن من خودم میخوام شکایت کنم، بدترین کلینیک دندانپزشکی هست افتضاح از قصد دندون رو خراب میکنن که بعد بری روکش کنی و همه چی آزاد حساب کنن مواد دندونش ریخته میگم دوهفته نیست ریخته میگه این چاکی که افتاده ما خودمون میندازیم عصب کشی کردم دردش از روزای قبل بیشتر شده

    پاسخ
  • در تاریخ ۲۴ بهمن ماه دندان یک و دو پایین رو در مطب دکتر محسن سادات که با تماس تبلیغاتی اشنا شده بودم ایمپلنت سویسی انجام دادم و گفته بود که ۲۰ روزه تحویل میده بعد از دو بار مراجعه برای غالب گیری به بهانه های مختلف انجام نداد و امروز هم بعد از ۶ ساعت معطل شدن در نوبت با دعوا من رو از مطب بیرون کرد و کارم نیمه کاره ماند اکثر مراجعه کننده ها ناراضی بودندو گله میکردند که کاش توسط این دکتر انجام نمیدادند و گول تبلیغات رو نخورده بودند

    پاسخ
  • سمیه محمدی
    14 اسفند 1402 02:34

    سلام دیروز ب تاریخ ۱۳/۱۲/۱۴۰۲
    برای پر کردن دندانی ک دوهفته قبل عصب کشی شده بود مراجعه کردم. در حین درمان ماده هیپوکلوریت سدیم تزریق شد ک از همون اول درد وحشتناکی داشتم و دکتر ب کار خود ادامه داد . جوری شد ک از درد جیغ میزدم و گربه میکردم تا اینکه دست از کار کشید و دوباره بی حسی تزریق کرد. افاقه نکرد . مجبور شد درمان متوقف کنه و دوباره پانسمان کنه . گفت حساسیت داشتی . توی مطب ورم شدیدی کرد صورتم . گفتن طبیعیه . الان بعد گذشت کمتر از ۲۴ ساعت سمت چپ صورتم کلا ورم کرده. لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • معین حسینی
    14 اسفند 1402 07:03

    سلام خسته نباشین من سال 1399 دندونمو ارتودنسی کردم و الان گفت 3سال دگ طول میکشه و بعداز 2 سال 5 ملیون ب اقساطم اضافه کرد من کلا 8جلسه غیبت داشتم ولی ماه بعدش رفتم و دندونم از زیر کامپوزیت اصن صاف نشده هنوز کج هستش ایا الان میتونم شکایت کنم ؟؟؟

    پاسخ
  • سلام ایا میدانستید درزمان که اینها مدرک تحصیلی رومیگیرن قسم میخورن ولی ازجامعه دندانپزشک کثیف تر دروغگو تر عوضی ترخودشونن من ایمپلنت گذاشتم پیش دکتر محسن سادات تهران ولی براقالب گیری رفته از سرگذر آدم آورده وغیر قانونی بدون مجوز اتاق بقل زده و روکش که باید تحویل بده پلاستیکی جلو جلو پول میگیره

    پاسخ
  • سلام
    من دوماه پيش بهمن 1402براي دوتا روكش پيش دكتر فرزين مازيار رفتم بدون بي حس نمودن لثه اقدام به تراشيدن دندان كرد كه باعث شد لثه هام متورم شود و دوتا روكش چيني با پايه هاي كوتاه گذاشته و ازم 20 ميليون گرفته. حالا ميخوام برم ازش شكايت كنم پدرش هم در ميارم
    هركي اين دندونپزشك هاي دزد رو با اسم معرفي كنه تا مردم پيششون نروند

    پاسخ
  • سلام دندانپزشکم که بورد ایمپلنت هم داره دندون عقلم رو پارسال کشید و بعد یکساله هنوز نصف زبونم بی حسه. قبل عمل هیچ هشداری مبنی بر احتمال صدمه یا حساس بودن نداده بود. چنان فشاری به فکم اومده بود که تا سه ماه بعد عمل دهنم فقط 1 سانت باز میشد و محل عمل روزی چند بار چنان تیر میکشید که از جا میپریدم و هربار میگفت طبیعیه چند ماه طول میکشه. دیگه میبد(یزد) نرفتم که بهش گله کنم تا اینکه این سایت رو دیدم. این دهن که دیگه مثل قبل نمیشه دیگه جرات رفتن برا جرم گیری هم ندارم میترسم باز فکم قفل شه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
مشاوره تلفنی رایگان