جهت مشاره تلفنی رایگان با وکیل اسدی با شماره زیر تماس بگیرید:

مجازات هک گوشی همسر

مجازات هک گوشی همسر با توجه به شرایط و  فعل انجام شده ممکن است متفاوت باشد. قانونگذار بر مبنای اصل ۱۶۷ قانون اساسی  اصل قانونی بودن جرائم یا مجازات ها، هر فعل یا ترک فعلی را که انجام آن باعث آسیب رسیدن به دیگران شود را جرم تلقی کرده و برای عاملین آن مجازات های متناسب با نوع جرم تعیین کرده است.

بر اساس ماده 1 قانون جرائم رایانه ای، دسترسی غیر مجاز و بدون رضایت به داده های شخصی دیگران در فضای مجازی عملی مجرمانه است و هر شخصی مرتکب این عمل شود متناسب با شرایط و نوع جرم به مجازات تعیین شده در قانون محکوم می شود.

بر اساس این ماده قانونی فردی که بدون اجازه و به صورت غیر مجاز به داده ها سامانه های رایانه یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی پیدا کند متناسب با نوع جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱ سال یا به پرداخت جزای نقدی بین ۵ تا ۲۰ میلیون ریال محکوم می شود. همچنین برای مجازات این نوع جرم ممکن است از مجازات حبس و  پرداخت جزای نقدی به صورت توأمان استفاده گردد.

جرم دسترسی غیر مجاز به تلفن همسر

جرم دسترسی غیر مجاز به تلفن همسر در حوزه جرائم رایانه ای قرار می گیرد و همانطور که گفته شد بر اساس ماده ۱ قانون جرایم رایانه ای هر کس به طور غیر مجاز به داده ها، سامانه های رایانه ای و مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی پیدا کند به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا پرداخت جزای نقدی بین ۵ تا ۲۰ میلیون ریال محکوم می شود.

به عبارت ساده هر گاه از یکی از زوجین به جرم دسترسی غیر مجاز به تلفن همسر شکایت شود و  فرد خطا کار مورد بازخواست قرار گیرد در صورت اثبات جرم به مجازات متناسب با نوع جرم محکوم می شود و نوع روابط خانوادگی هیچگونه تاثیری در میزان مجازات و شرایط آن ندارد.

بنابراین بازدید خودسرانه و بدون رضایت از اطلاعات و داده های  طبقه بندی شده دیگران در فضای مجازی از طریق گوشی یا رایانه عملی مجرمانه است و در صورت شکایت فرد خواهان و اثبات جرم برای فرد خوانده مجازات در نظر گرفته می شود.

به عبارت دیگر هر گاه فرد آشنا یا غریبه ای با روش های مختلف از تدابیر امنیتی گوشی یا رایانه یک فرد عبور کرده و برای مشاهده اطلاعات شخصی وارد سیستم او شود مرتکب عمل مجرمانه شده است.

در این شرایط  اگر فرد مورد تعرض قرار گرفته در فضای مجازی شکایت کند افراد قانون شکن تحت تعقیب قرار گرفته و در صورت اثبات جرم به مجازات تعیین شده در قانون محکوم می شوند.

بنابراین جرم دسترسی غیر مجاز به تلفن همسر هم از این قاعده مستثنی نیست و در صورت شکایت یکی از زوجین و اثبات جرم، طرف مقابل به مجازات تعیین شده در قانون که حبس یا پرداخت جزای نقدی به تنهایی یا به صورت توأمان  محکوم می شود.

مجازات هک گوشی همسر چیست؟

مجازات هک گوشی همسر عملی مجرمانه است و از سوی هر یک از زوجین بدون رضایت و آگاهی طرف مقابل انجام شود در صورت دادخواهی طرف شاکی با مجازات تعیین شده در قانون مواجه می شود.

بر اساس ماده ۷۲۹ قانون مجازات اسلامی چنانچه زن یا شوهر با ارائه مدارک مستدل و محکمه پسند بتوانند دسترسی غیر مجاز همسر خود  را به اطلاعات و داده های شخصی شان  در گوشی یا رایانه اثبات کنند فرد مجرم با توجه به شرایط و  فعلیت به مجازات تعیین شده در قانون که می تواند مجازات حبس بین ۹۱ روز تا یک سال و پرداخت جزای نقدی بین ۵ تا ۲۰ میلیون ریال به صورت جدا یا توأمان باشد محکوم می شوند.

مجازات هک گوشی همسر مثل مجازات دیگر افراد غیر فامیل است و در قانون هیچ تمایزی بین  افراد فامیل و‌غیرفامیل در این جرم تعیین نشده است بنابراین مجازات هک کردن گوشی همسر تفاوتی با مجازات سایر افراد ندارد و فرد مجرم با توجه به شرایط و فعلیت در جرم به مجازات تعیین شده در قانون محکوم می شود.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره تلفنی از وکیل پایه یک دادگستری تهران با شماره ۰۹۱۲۳۵۷۶۰۳۷ تماس حاصل فرمایید، با مشورت و راهنمایی وکیل زودتر به نتیجه خواهید رسید. 

مجازات هک واتساپ

مجازات هک واتساپ هم بر اساس ماده ۱ قانون جرائم رایانه ای تعیین می گردد. واتساپ یک پیام رسان و شبکه اجتماعی در فضای مجازی است  که کاربران زیادی داشته و روزانه میلیون ها نفر از این پیام رسان برای انتقال پیام های مختلف کاری و شخصی خود استفاده می کنند.

تعداد زیاد کاربران پیام رسان واتساپ و انتقال گسترده پیام های شخصی و کاری باعث شده است که پیج کاربران این پیام رسان به وسیله هکرها و افراد فرصت طلب برای استفاده های نامشروع در معرض تهدید  هک و سوء استفاده قرار داشته باشد.

بنابراین کسانی که با استفاده از روش های مختلف از هک و سو ء استفاده از پیج خود در شبکه اجتماعی و انواع پیام رسان  از جمله واتس آپ کنم مطلع و آگاه می شوند باید در اسرع وقت پس از اطمینان از هک و اتصال  سیستم های غریبه به پیج خود سریعاً به پلیس فتا مراجعه کرده و نسبت به تنظیم شکایت برای رسیدگی در مراجع قضایی اقدام کنند.

بر اساس روال جاری هک واتساپ عملی مجرمانه است و مجازات آن متناسب با نوع جرم و میزان فعلیت فرد مجرم متفاوت است. طبق روال جاری، قانونگذار برای مجازات هک واتساپ پرداخت جزای نقدی بین ۲ تا ۸ میلیون تومان و حبس تعزیری بین  ۹۱ روز تا ۱ سال را  در نظر گرفته است.

مجازات هک اینستاگرام

مجازات هک اینستاگرام با توجه به نوع جرم و  فعلیت فرد ممکن است متفاوت باشد. اینستاگرام یکی از پیام رسان های پرطرفدار  فضای مجازی است که کاربران زیادی داشته و  میلیون ها نفر از مردم جهان برای ارسال پیام های مختلف شخصی و کاری از آن استفاده می کنند.

استفاده زیاد و میلیونی  کاربران در سراسر جهان از این پیام رسان  باعث شده است تا افراد فرصت طلب و سود جو با استفاده از روش های غیر مجاز اقدام به هک و سو استفاده از این پیام رسان اجتماعی کنند.

بنابراین کسانی که با روش های مختلف نسبت به سو استفاده دیگران از پیام رسان اینستاگرام خود آگاه می شوند باید نسبت به حذف افراد سود جو و فرصت لب از پیام رسان خود اقدام نمایند و اگر هک  و ورود افراد فرصت طلب به پیج شخصی آنها باعث ضرر و زیان شده باشد باید در اولین فرصت به پلیس فتا مراجعه کرده و اقدام به تشکیل پرونده برای پیگیری کار خود نمایند.

مجازات هک اینستاگرام مثل دیگر پیام رسان های فضای مجازی در قوانین جاری به روشنی آمده است و قانونگذار برای مجازات هک اینستاگرام با توجه به شرایط و  فعلیت فرد مجرم، مجازات جریمه پرداخت نقدی بین ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان و مجازات حبس ۹۱ روز تا یک سال در نظر گرفته است که پس از بررسی پرونده و شرایط آن مجازات فرد مجرم تعیین و به او ابلاغ می گردد.

مجازات هک تلگرام

مجازات هک تلگرام نیز با توجه گسترش فضای مجازی و استفاده از آن برای انجام کارهای مختلف در قانون تعیین شده است. تلگرام یکی از پیام رسان های فعال با کاربران میلیونی است که شهروندان مختلف از آن برای ارسال پیام های مختلف شخصی و کاری استفاده می کنند.

استفاده گسترده از این پیام رسان در فضای مجازی باعث شده است که افراد فرصت طلب و سود جو اقدام به هک و ورود غیر مجاز به پیج افراد مختلف برای سو استفاده یا اخاذی نمایند. قانونگذار با توجه به گسترش فضای مجازی و استفاده گسترده از این پیام رسان، مجازات هایی را برای هکرهای تلگرام در نظر گرفته است.

بر اساس ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه ای فروش یا انتشار گذر واژه یا هر داده ای که امکان دسترسی غیر مجاز کاربران به داده ها یا سامانه های رایانه ای و مخابراتی متعلق به غیر را بدون رضایت آن ها ایجاد کند عملی مجرمانه است و با فرد مجرم برخورد قانونی می شود.

بر اساس این ماده قانونی مجازات هک تلگرام با توجه به شرایط و میزان فعلیت فرد  متفاوت است و قانونگذار  برای آن مجازات پرداخت جزای نقدی بین ۵ تا ۲۰ میلیون ریال و تحمل حبس بین ۹۱ روز تا ۱ سال را در نظر گرفته است.

بنابراین کسانی که پیج آنها در پیام رسان تلگرام مورد تعرض و سوء استفاده قرار می گیرد باید برای تشکیل پرونده و مجازات فرد مجرم ابتدا به پلیس فتا مراجعه نمایند تا پس از تشکیل پرونده بتوانند برای احقاق حق، دادخواست شکایت خود را در مراجع قانونی پیگیری نمایند.

سخن پایانی

مجازات هک گوشی همسر تفاوتی با مجازات غیر ندارد و قانونگذار متناسب با شرایط و میزان فعلیت فرد مجازات پرداخت جزای نقدی بین ۵ تا ۲۰ میلیون ریال و تحمل حبس بین ۹۱ روز تا یک سال را در نظر گرفته است. جرم دسترسی غیر مجاز به تلفن همسر  هم بر اساس قانون جرائم رایانه ای مورد پیگیری و رسیدگی قرار می گیرد.

مجازات هک گوشی همسر همانطور که گفته شد در قانون تعیین شده است و مجازات این جرم بر اساس قانون جرایم رایانه ای تعیین می شود.

به عبارت ساده هر گاه یکی از زوجین بدون رضایت و آگاهی طرف مقابل اقدام به هک گوشی همسر خود کند مرتکب عمل مجرمانه شده است و در صورت شکایت طرف مقابل به مجازات تعیین شده در قانون که می تواند مجازات حبس بین ۹۱ روز تا یک سال یا پرداخت جزای نقدی بین ۵ تا ۲۰ میلیون ریال باشد محکوم می گردد.

مجازات هک واتساپ، مجازات هک اینستاگرام، مجازات هک تلگرام بر اساس قانون بر اساس قانون جرائم رایانه ای تعیین می گردد و فرد مجرم با توجه به شرایط و فعلیت در جرم به مجازات تعیین شده در قانون محکوم می گردد.

محبوب‌ترین مقالات
خدمات ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
مشاوره تلفنی رایگان