جهت مشاره تلفنی رایگان با وکیل اسدی با شماره زیر تماس بگیرید:

حکم دستگیری دختر و پسر

حکم دستگیری دختر و پسر با توجه به شرایط و نوع رابطه می تواند متفاوت باشد. به این معنا که اگر دستگیری آنها به جرم رابطه نامشروع باشد ممکن است به تحمل مجازات شلاق تعزیری محکوم شوند. اما اگر رابطه دختر و پسر نامحرم در حد معاشقه و روابط نابهنجار اجتماعی باشد ممکن است حکم دستگیری آنها در حد گرفتن تعهد و بر حذر داشتن آنها از ادامه اینگونه رفتارها در آینده باشد.

اما رفتار معمولی پسر و دختر نامحرم اگر در حد حرف زدن، قدم زدن و غیره باشد یعنی رفتار نابهنجار و خلاف عرفی از آنها سر نزده باشد مجرمانه نیست و در صورتی که پلیس ماموریت برخورد با نابهنجاری های اجتماعی را داشته باشد فقط می تواند به آنها تذکر داده و از آنها بخواهد که از یکدیگر جدا شوند.

حکم دستگیری دختر و پسر در ماشین چیست؟

حکم دستگیری دختر و پسر در ماشین با توجه به شرایط و نوع رفتار طرفین ممکن است متفاوت باشد. به این معنا که اگر دستگیری دختر و پسر نامحرم در ماشین به دلیل معاشقه و رفتار نابهنجار اجتماعی باشد علاوه بر آنکه دختر و پسر نامحرم به مراکز انتظامی و کلانتری منتقل می شوند ممکن است ماشین آنها نیز به پارکینگ منتقل گردد.

اما اگر رابطه دختر و پسر نامحرم در ماشین در حد رفتار معمولی و گفتگوی دوستانه باشد در صورتی که پلیس برخورد با نابهنجاری های اجتماعی به آنها مراجعه کند فقط می تواند دختر را از ماشین پیاده کرده  و برای ترک محل مشایعت کند و از پسر بخواهد که به راه خود ادامه داده و از آنجا دور شود.

به عبارت دیگر پلیس نمی تواند یک دختر و پسر نامحرم را به دلیل آنکه راکب یک ماشین هستند بازداشت کند و اگر پلیس برخلاف قانون چنین عملی را انجام دهد و یک دختر یا پسر را بدون دلیل بازداشت کند وارد حریم خصوصی آن ها شده است  و دختر و پسر مورد نظر می توانند با مراجعه به مراکز قضایی از پلیس متخلّف شکایت کنند.

حکم دستگیری دختر و پسر در پارک

حکم دستگیری دختر و پسر در پارک با توجه به نوع رفتار و شرایط می تواند متفاوت باشد به عبارت دیگر اگر رفتار دختر و پسر نامحرم در پارک در حد حرف زدن و پیاده روی باشد.

هر پلیس با هر ماموریتی نمی تواند از آنها بازخواست کند و فقط پلیس های خاص که برای برخورد با نابهنجاری های اجتماعی ماموریت دارند می توانند در صورت مشاهده این گونه افراد  به آن ها تذکر داده و از آنها بخواهند که از یکدیگر جدا شده و به راه خود ادامه دهند و دختر را برای دور شدن از پسر مشایعت کنند.

اما اگر رابطه دختر و پسر نامحرم در پارک در حد معاشقه و رفتار نابهنجار اجتماعی باشد پلیس برخورد با نابهنجاری های اجتماعی می تواند اینگونه افراد را با دستور قضایی بازداشت کرده و برای پاسخگویی به مراکز انتظامی و کلانتری منتقل کند.

در این شرایط اگر رفتار دختر و پسر مورد نظر هنجارشکنانه و غیر اخلاقی نباشد پلیس با احضار خانواده طرفین و گرفتن تعهد و بر حذر داشتن آنها از تکرار این گونه رفتار می تواند آنها را آزاد کند.

اما اگر رفتار دختر و پسر نامحرم در پارک هنجارشکنانه و غیر اخلاقی باشد.  برای آن ها دادخواست رفتار هنجارشکنانه و غیر اخلاقی تنظیم شده و افراد متهم برای پاسخگویی به مراکز قضایی مربوطه منتقل می شوند.

حکم دستگیری دختر و پسر در خانه

حکم دستگیری دختر و پسر در خانه در حوزه جرائم رابطه نامشروع قرار می گیرد  و ممکن است با توجه به شرایط برای افراد متهم تا ۹۹ ضربه شلاق تعزیری در نظر گرفته شود.

به عبارت دیگر هر گاه دختر و پسر نامحرم توسط نیروهای انتظامی  در صحنه جرم دستگیر شوند یا شاکی خصوصی از یک نفر به دلیل رابطه حضوری نامشروع  همراه با زور و اجبار شکایت کند نوع مجازات تغییری نمی کند و برای مجرم شلاق تعزیری در نظر گرفته می شود که تعداد آن با توجه به نظر قاضی و میزان جرم ممکن است متفاوت باشد.

به عبارت دیگر حکم دستگیری دختر و پسر نامحرم در خانه هرچند مصداق زنا و رابطه جنسی نیست اما قانونگذار آن را در حوزه جرم رابطه نامشروع قرار داده و ممکن است برای دختر و پسر نامحرم که در خانه خالی دستگیر می شوند مجازات شلاق تعزیری در نظر گرفته شود.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره تلفنی از وکیل رابطه نامشروع در تهران با شماره ۰۹۱۲۳۵۷۶۰۳۷ تماس حاصل فرمایید، با مشورت و راهنمایی وکیل زودتر به نتیجه خواهید رسید. 

سخن پایانی

حکم دستگیری دختر و پسر نامحرم با توجه به شرایط و نوع رابطه ممکن است متفاوت باشد. به این معنا که اگر رابطه دختر و پسر در حد گفتگو و قدم زدن در خیابان یا مراکز عمومی باشد برخورد پلیسی که وظیفه اش برخورد با نابهنجاری های اجتماعی است در حد تذکر بوده و از آنها  می خواهد که از یکدیگر جدا شده و به راه خود ادامه دهند و یا دختر را برای دور شدن از آن محل مشایعت می کند.

اما اگر رابطه دختر و پسر  نامحرم در ماشین در حد معاشقه و روابط نابهنجار اجتماعی باشد ممکن است پلیس امنیت اجتماعی در صورت مشاهده مستقیم  یا گزارش شهروندان وارد عمل شده و علاوه بر بازداشت دختر و پسر و انتقال آنها به مراکز انتظامی ماشین آن ها را هم به پارکینگ منتقل کند.

اما حکم دستگیری دختر و پسر در خانه خالی برای رابطه جنسی، معاشقه و یا حتی گفتگوی ساده در سطح رابطه نامشروع است و اگر دختر و پسری نامحرم در خانه به وسیله پلیس امنیت اجتماعی بازداشت شوند برای آنها دادخواست رابطه نامشروع تنظیم شده و به دادگاه معرفی شوند که مجازات آن ها با توجه به شرایط و نظر قاضی ممکن است تحمل تا ۹۹ ضربه شلاق تعزیری باشد.

اما باید به این نکته توجه داشت که پلیس بدون حکم ماموریت نمی تواند هیچ دختر و پسری را در ماشین، پارک یا خانه بازداشت کند و اگر این کار را انجام دهد دختر و پسر مورد نظر می توانند برای دادخواهی به مراکز قضایی و انتظامی مراجعه کنند.

محبوب‌ترین مقالات
خدمات ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
مشاوره تلفنی رایگان